ЯК ДОСЯГТИ УСПІХУ У НАВЧАННІ




ЯК ДОСЯГТИ  УСПІХУ В НАВЧАННІ, 

АБИ ПОТІМ СТАТИ УСПІШНИМ У ЖИТТІ? cool

 

ПРИСВЯЧЕНО СТАРШОКЛАСНИКАМ, ВИПУСКНИКАМ І СТУДЕНТАМ 

 

 

1. Якщо ти переходиш до кращої школи (вступаєш у ВНЗ), визнач сам свою мету. Неприйнятні варіанти «так хочуть батьки», «більше нікуди не беруть», «за компанію з друзями».

 

2. Зрозумій, що навчання — це твій особистий вільний вибір і що юно потрібне не батькам, не вчителям, а саме тобі.

 

3. Пам’ятай: освіта — це не те, чого тебе вчать, а те, чого ти вчишся сам. Лише самостійне пізнання насправді цінне. Уроки, лекції, семінари та інше лише сприяють самоосвіті.

 

4. Якщо твої батьки (або ти сам) сплачують за твоє навчання (наприклад, у приватній школі чи на контрактному відділенні у ВНЗ), знай, що гроші лише створюють умови для твоєї освіти, але не дають самої освіти. Освіту ти здобуваєш сам!

 

5. Аналогічна думка: за гроші можна купити оцінки і навіть диплом
про освіту, але не саму освіту.

 

6. Також знай, що освіта і документ про освіту (атестат, диплом) —
не одне й те саме.

 

7. Освіта (рос. — «образование») має працювати на твій «образ». Найголовніше в ній — яким ти стаєш як особистість, які внутрішні зміни відбуваються в тобі, як змінюється твоє ставлення до життя, до людей і до себе. Тому не обмежуйся «знаннями», прагни більшого — пізнання життя, людей, самого себе.

8. Доповнення: в освіті важливим є не лише результат, а й сам процес усвідомлення, пізнання, змін. Стара китайська мудрість проголошує: «Батько, що дав синові рибу, нагодував його один раз. Батько ж, який дав синові вудочку, забезпечив його харчуванням назавжди».

 

9. Не прагни запам’ятати, прагни зрозуміти!

 

 

10. Завжди шукай декілька варіантів розв’язання завдання, декілька варіантів відповіді на запитання. Ті, хто шукає легкого життя і вважає, що перша-ліпша відповідь є єдиною й тому найкращою, — обмежені, пересічні люди. Вони не зможуть стати лідерами—творцями нового, а лише виконавцями того, що їм накажуть чинити.

 

11. Серед своїх однокласників (однокурсників) шукай таких друзів, котрі могли б стати твоїми партнерами в навчанні. Будеш дружити з ледарями, безвідповідальними і нецілеспрямованими людьми — станеш подібним до них.

 

12. Будь готовим учитися все життя. Жодна школа чи ВНЗ не здатні «по вінця» забезпечити знаннями. Сучасний світ настільки стрімко змінюється, що вижити в ньому здатні лише ті, хто не боїться змінюватися (здобувати нові знання, досвід) усе життя.

 

12. «Мета освіти — не лише в тому, щоб давати людині знання, а й у тому, щоб розвинути в ній самостійність мислення, потрібну для творчого сприйняття навколишнього світу», — писав TL Капіца ще 1970 р. Інакше кажучи, сама по собі інформація, без опрацювання її головою, без особистої думки — мало чого варта.

 

13. Оскільки успіх, відкриття нового зазвичай бувають там, де стикаються різні галузі знань, цікався не лише своєю наукою, фаховими предметами, а й тим, чого спеціально вам не викладають. Наприклад, бізнесмену можуть стати в пригоді знання з психології (як будувати стосунки з партнерами і клієнтами) і педагогіки (як навчати персонал).

 

 

14. Якомога раніше шукай нагоди застосувати свої знання, свій досвід. Безперечно, програміст-початківець не отримуватиме зарплату 500 у.о. за тиждень, проте, навіть за умови відсутності будь-якої зарплати, у нього буде шанс спробувати себе у справі, побачити, яких знань йому бракує, які вміння користуються найбільшим по­питом тощо. Розглядай досвід який ти отримуєш, як еквівалент своєї зарплати і тоді настане час, коли твоя зарплата стане еквівалентом твого досвіду!

 

15. Обираючи навчальний курс, купуючи книжки тощо, завжди керуйся правилом: «Я маю взяти не те, що стане в пригоді, а те, без чого не зможу обійтись!».

 

16. Не падай духом, коли зазнаєш поразки. Перед тим як досягти успіху в розробці електричної лампи, Едісон здійснив майже 1000 невдалих дослідів. Він же сказав, що геній — це 1 % натхнення і 99 % потіння. В усіх негараздах, звертаючись до Бога, не кажи «За що?», а питай «Для чого?». Пам'ятай також, що найстрашніше — не те, що ми припускаємося помилок, а те, що не бажаємо вчитися на них. Сприймай кризу не як вирок, а як нагоду стати міцнішим!

 

 

17. Скрізь, де є люди, є проблеми, з ними пов'язані. Будь реалістом і не чекай, що тебе оточуватимуть лише «білі та пухнасті». До того ж, збагни, що вони — не більше й не менше, як знаряддя в руках Бога для навчання тебе вміння поєднувати вимогливість і повагу, вдаватися до компромісу та відстоювати свою позицію. Ніколи не дозволяй собі почуватися жертвою людей чи обставин.

 

18. Не сприймай тих, хто має відмінну від твоєї думку як персональних ворогів. Ти владен мати свою думку за умови, що поважаєш право інших на їхню особисту. Оточуй себе людьми, які не бояться не погодитися з тобою і будь обережний з тими, хто завжди в усьому з тобою погоджується.

 

19. Ніколи не кажи собі, ніби все знаєш і все вмієш. Ніколи не зупиняйся в пізнанні, навіть коли випередив багатьох і досяг великих успіхів. Чим більше вчишся, тим більше усвідомлюєш, як багато ще непізнаного. До того ж успіх тенісиста — не в тому, щоб дивитися на табло і тріумфувати від переваги в рахунку, а в тому, щоб пильнувати за рухом м'яча і реагувати на нього. Тому не переймайся самозвеличенням, а продовжуй прямувати до мети! Не женися за славою, вона сама прийде до тебе, якщо будеш правильно бачити мету і прагнути її досягнення!

 

20. Подібна думка: ніколи не соромся свого незнання. Часи всезнайок минули (останні патологічні прояви цього лиха ще можна спостерігати, в телешоу «Перший мільйон» і «Найрозумніший»). Знання про своє незнання — перша ознака розумної дитини. Відчуття незнання—найпотужніший мотив до пошуку, творчості.

 

 

21. «Не знати — не соромно, соромно — не спитати». Навчися не боятись запитувати, якщо тобі щось незрозуміло. Запитання пробуджують свідомість, загострюють думку. Краще бути в постійному пошуку, ніж погоджуватися, не розуміючи... Запитальне ставлення до життя—позитивна риса особистості.

 

22. Учися відпочивати. Найкращий відпочинок—зміна діяльності на іншу корисну справу. Не давайте лінощам перешкоджати твоєму зростанню!

 

 

23. Не будь рабом грошей але й не зневажай їх. Учися мудро управляти своїми коштами, щоб вони працювали на тебе, а не ти— на них.

 

24. Не потурай шкідливим звичкам, займайся спортом (роби хоча б зарядку щоранку). Не чини будь-чого просто через те, що «так чинять усі», думай своєю головою і долай «стадний інстинкт»!

 

 

25. Обираючи діяльність (навчання, професію), спитай себе:

—   Яку користь вона дасть іншим людям?

—   Яку користь, крім матеріальної, вона дасть мені?

—   Наскільки вона відповідає принципам Божої моралі та Божому покликанню особисто для мене?

26. Роблячи вибір, зваж, які цінності та пріоритети ти кладеш у його основу, оскільки «що посіє людина, те й пожинатиме». Будь готовий відповідати за свій вибір перед ким завгодно, а найперше — перед Богом!

27. Будь гідним довіри і не працюй тільки через те, що хтось тебе контролює! Навчися сам контролювати себе. Живи ініціативно. Сам знаходь для себе справу і не чекай, доки тебе попрохають чи примусять! Навчися випереджати прохання!

 

28. Не бійся змін. Молися так: «Господи! Поможи мені змінити те, перед чим я не маю впокорятись! Дай сприйняти з покорою те, що не має бути змінено і мудрість, аби відрізняти перше від другого!».

 

29. Взаємини, ідеї й час—дорожчі за гроші. Вважай їх своїм скарбом і вміло розпоряджайся ними!

30. Учись учитися. Принцип 20 на 80 стверджує: 20 % зусиль, витрачених на раціональну організацію своєї діяльності (зокрема навчальної), забезпечують 80 % успіху.

—   Учись читати (знаходити нове, інтерпретувати його, виокремлювати головне, знаходити застосування прочитаному).

—   Учись говорити (чітко, стисло, аргументовано, грамотно, тактовно).

—   Учись робити нотатки і висловлювати свої думки письмово (Як скласти конспект? Як написати реферат? Як оформити заяву, протокол, написати автобіографію?)

—   Учися спостерігати (можна дивитись і не бачити, слухати і не чути... Будь уважним до дрібниць, бо з них складається життя).

—   Учись аналізувати, визначати мету, планувати (це — риси гарного менеджера, вміння керувати і вони стануть тобі в пригоді, аби управляти собою і своїм життям).

—   Учись оцінювати себе, свій результат, прогрес його досягнення (умій визначити критерії успіху, позитивні зміни і порівняти себе, свою роботу з цими критеріями).

—    Учися мислити взагалі (порівнювати, систематизувати, класифікувати, узагальнювати, абстрагувати тощо).

—    Учися запам'ятовувати (не визубрювати), використовуючи різні види пам'яті (слухову, зорову, асоціативну), короткочасне, але часте повторювання і знання того, що логічно пов'язана інформація запам'ятовується в 22 рази краще, ніж алогічна

—    Учися зосереджуватись, опановувати себе, оптимістично дивитися на життя (усі ці риси розвиваються й загартовуються так само, як м'язи спортсмена на тренуванні).

 

 

За інформацією інтернет-ресурсу   http://kuncevo.ucoz.ru/



Обновлен 09 янв 2017. Создан 27 ноя 2016



MyCounter - счётчик и статистика Салюты,воздушные шары картинки